NH

Har börjat träna en del NH med Bosse och jag måste säga att det går riktigt bra då han är en underbart nyfiken liten häst.

Han följer mig hur jag än går och i den gångart jag gör :) Kan göra framdelsvändningar & bakdelsvändningar, dock ska det tränas på. Han ryggar, står stilla även om jag går runt.
Lyssnar på när man kallar på honom, vill han så kommer han på en gång. Men sen så är juh Bosse bara en liten bebis och har en härlig trotts ibland och det är juh härligt ibland :)

Måste säga att jag tycker att en repgrimma och en riktigt western grimskaft är det bästa nu när jag har testat båda :)
Man får lite mer kontroll när man behöver korrigera.

Har även badat Bosse idag och han var super duktig :) Han stod helt stilla och brydde sig inte. Kanon duktig häst.

En liten video på bosse när han följer mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0