En tung sten har lättat

Känns verkligen en otrolig lättnad nu när vi kan hoppa upp och leda runt Bosse utan problem.

Har tränat mkt på att han ska stå still vid pallen och inte bry sig om den längre. Sen har vi hängt en hel del på honom och det har bara blivit bättre och bättre. Nu bryr han sig inte längre om de :)

Och nu har vi tagit steget till att sitta upp och det har gått super.
Han är lite spänd när man precis sätter rumpan i sadeln, men sen så slappnar han av mkt fint.

Han sänker huvudet och bara lunkar på :) Bosse är bäst!

Känns skönt att det börjar rulla på och juh längre vi kommer, juh mer kan han lära sig hos sin tillridare under 1mån.

Nästa söndag kommer Bosses ägare och hälsar på, då ska han även få lite akupunktur :) Då kan han slappna av fint och släppa lite spänningar som han säkert har i kroppen.

En liten video från skritt turen idag




Kommentarer
Postat av: Anna Plars

Hejja! =)

Jag har ett av Bosses blivande föl i vår hästs mage så jag följer Bosses utveckling! Lycka till

2011-04-17 @ 20:09:08
Postat av: Amanda

Kul att höra, längtar tills jag får se bilder på fölet. Kan tänka mig att det blir en snygging :)

2011-04-17 @ 22:22:40
URL: http://bronzino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0